Повернутися до звичайного режиму

Соціальний педагог.

Соціальний педагог об’єднує зусилля родини, навчального закладу, спеціалістів різних соціальних служб, правових, медичних установ для надання допомоги учню щодо набуття ним соціальної компетентності, формування і ствердження його як особистості, входження в активне громадське життя. Соціальний педагог виховує вміння не падати духом, навчає самостійно знаходити вихід зі складної ситуації, формує людину як особистість, здатну впоратися з психологічними та соціальними негараздами, допомагає соціалізуватися, тобто самореалізуватися, не випадаючи за межі суспільства, знайти своє місце в ньому і водночас бути корисним для інших.

Для вирішення цих завдань необхідна діагностика. Кожен навчальний рік складаються соціальні паспорти класу, ліцею. На їх основі визначаються учні, які потребують більшої уваги, тобто мають певні соціальні проблеми: слабке здоров’я, проблеми в міжособистісному спілкуванні, низьку успішність, важкі соціальні умови, складні відносини між членами сім’ї і т.д. Соціальний педагог проводить з такими учнями активну роботу. Так для роботи з дітьми, що мають проблеми в навчанні, підключають психолога, який працює над розвитком пізнавальної сфери, формує навчальну мотивацію, розвиває певні психічні процеси; викладачів; керівників гуртків, які допомагають учню впоратися з труднощами і проблемами у навчанні та визначитися в інтересах. З деякими учнями потрібно проводити індивідуальну роботу з розвитку емоційної сфери, формування культури почуттів, тобто вміння замінити негативні емоції позитивними, моральними, етичними, інтелектуальними почуттями.

Допомогти людині знайти себе, компенсувати соціальне неблагополуччя цікавою справою, знайти нових друзів і однодумців – це головний успіх в роботі соціального педагога.

Соціальний педагог КЗ "Зміївський ліцей №1 імені З.К.Слюсаренка":

· здійснює комплекс заходів щодо виховання, освіти, розвитку й соціальному захисту особистості в ліцеї та за місцем проживання;

· вивчає психолого-медичні й педагогічні особливості учнів і їх мікросередовища, умови життя;

· виявляє інтереси й потреби, труднощі й проблеми, конфліктні ситуації, відхилення в поведінці учнів, і вчасно надає їм соціальну допомогу і підтримку;

· виступає посередником між учнями і училищем, родиною, середовищем, фахівцями різних соціальних служб, відомств і адміністративних органів;

· визначає завдання, форми, методи соціально-педагогічної роботи, способи рішення особистих і соціальних проблем, вживає заходи по соціальному захисту й допомозі, реалізації прав і свобод учнів;

· організує різні види соціально-педагогічної діяльності учнів і педагогів, заходи, спрямовані на розвиток соціальних ініціатив, реалізацію соціальних проектів і програм, бере участь у їхній розробці й затвердженні;

· сприяє встановленню гуманних, морально здорових відносин у соціальному середовищі;

· сприяє створенню стану психологічного комфорту й безпеки особистості учня;

· допомагає у роботі із працевлаштування, патронату, забезпеченню житлом, посібниками, пенсіями, оформленню ощадних вкладів, використанню цінних паперів учнів із числа сиріт і дітей, що залишилися без піклування батьків;

· взаємодіє із класними керівниками, адміністрацією ліцею, батьками (опікунами), фахівцями соціальних служб, сімейних імолодіжних служб зайнятості, із благодійними організаціями у наданні допомоги учням, що потребують соціальної допомоги, в опіці й піклуванні про учнів з особливими потребами, з девіантною поведінкою, а також тим, хто потрапив векстремальні ситуації.

Основними завданнями соціального педагога ліцею є соціальний захист прав дітей, створення сприятливих умов для розвитку дитини, установлення зв’язків і партнерських відносин між родиною та навчальним закладом.

Робота з пільговою категорією учнів

Соціальний педагог в першу чергу направляє свою діяльність на роботу саме з пільговою категорією учнів:

· учні з малозабезпечених сімей;

· учні з фізичними та розумовими вадами;

· учні, які мають лише одного з батьків;

· учні, постраждалі в наслідок ЧАЕС;

· учні з неблагополучних сімей;

· учні з багатодітних сімей;

· учні, які знаходяться на обліку в кримінальній міліції у справах дітей;

· учні, батьки яких є учасниками бойових дій;

· учні, які знаходяться на обліку в навчальному закладі.

Основні завдання по роботі з учнями пільгового контингенту:

· створення сприятливих умов для фізичного, психічного, соціального ідуховного розвитку дітей, забезпечення їх правового та соціального захисту;

· формування гармонійного розвиненої особистості, громадянина, здатного до повноцінної життєдіяльності в усіх сферах освіти, науки і культури;

· профілактика захворюваності, дитячого травматизму, оволодіння знаннями зоснов безпеки життєдіяльності, розвиток критичного мислення щодо збереження та відновлення здоров’я;

· проведення радикальних заходів щодо запобігання інфекційним іпаразитарним захворюванням;

· здійснення заходів щодо профілактики злочинності, алкоголізму ікуріння серед дітей;

· реалізація наукових розробок, спрямованих на вирішення актуальних проблем дитинства.

Робота психологічної служби в карантинних умовах

Інклюзивна освіта

Інклюзивна освіта, пам'ятка для вчителів

Гарячі лінії

Кiлькiсть переглядiв: 456

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.